tisdag 8 september 2009

Förlåt att jag inte skrivit på ett tag..

Jag har ungefär 100 saker i huvudet hela tiden och konstant trött. Jag börjar få lite ont i magen av all stress och det är verkligen inte bra, det vet jag. Men jag kan inte göra så mycket och saken för tillfället. Men det är bara en vecka kvar med fotboll och jag hoppas på lite lugn efter det.
Jag drömmer mig bort till en liten stuga i skogen och jag har nog aldrig saknat ett landställe mer än just nu. Känna lugnet från träden och mossan...strosa omkring och plocka svamp...dricka te bland tända ljus....ah vilken härlig dröm.

Vad har hänt då..lördags..en dag fullspäckad med amerikansk fotboll. När jag väl kom hem strax efter 20, var rumpan helt hård av läktaren och resten av mig stelfrusen, de kalla höstkvällarna har verkligen anlänt.
Söndagen började bra, fick en rejäl dipp på mitten och repade sig bra på kvällen. Jag och björnen hade ett jättegräl över nått jag inte ens minns. Jag rev ut alla mina kläder ur garderoben för jag skulle flytta..men sen blev vi sams och allt var frid och fröjd. Fast i och med att kläderna var urplockade, ska vi passa på att göra om garderoben..gött mos, för det har jag längtat efter länge. Nu ska det bli ordning och reda!

Måndag..usch vilken dag...normalt sätt gillar jag nystarter men just måndagar...tvi och fy, jag är bara trött och irriterad. Men så fort jag kom ifrån jobbet blev det bättre.
Vi åkte till Eurostop och där hittade jag en klänning till kompisens bröllop. Jag har varit så stressad över att inte hitta rätt klänning, så det kändes verkligen som en sten lyftes från mitt hjärta när jag hittade den och matchande örhängen till. Och till ett vrakpris dessutom! Och som om det inte kunde bli bättre så uppfyller den alla kriterier. Den är färgglad! *Lycka*

Igår så träffade den allra bästa Tanja och vi var ute och promenerade i en timme. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och det var så avslappnande att jag somnade som ett barn senare.

Poop award går till mitt ex! Han hörde av sig till mig igår, visserligen med goda intentioner...but still..bara vetskapen att han finns kan vara nog för att få mig att resa ragg. Han vill eventuellt träffa mig imorgon...Jag drömde mardrömmar hela natten att jag sprang omkring i korridorer och letade efter M, men runt varje hörn stod ex-slemmet där och var vidrig..Tror jag ska tolka det som att jag INTE ska träffa honom..vad tror ni?

Kiss-award går till alla mina vänner! Jag har ett gäng vänner, vi gick i samma klass under hela grundskolan och vissa av oss lite till. Vi hängde dag som natt under den tiden, men sen efter gymnasiet har alla tagit sina egna vägar. Många av oss träffas fortfarande, som jag och Tanja. Och vissa ser vi lite mer sällan. Vi försöker alltid ha en tjejmiddag per år då vi träffas hela gänget och då är det som om det var igår man träffades sist. En i gänget har vi inte hört av på väldigt länge. Hon försvann från radarn ett tag, senare fick vi reda på att hon hade gift sig och flyttat till Kosovo, tror jag det var iallafall...Hur som helst, hon kom till Sverige igår och hörde av sig! Och vi börjar redan planera ett möte, alla i gänget är på och vill träffas. Och det är så roligt! Alla välkomnar med samma öppna varma famn..Precis som vi gjorde när vi träffade varandra varje dag för att gå till skolan för en herrans massa år sen. Det gillar jag skarpt...och därför får de kiss-award!

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Kiss-award till dig, vilket långt och bra inlägg! Min favorit var när du slet ut kläderna och sen när ni blev sams så passade du på att städa i garderoben! Price-less! Det finns verkligen en mening med allt.