onsdag 9 september 2009

Onsdagsmys!

Sitter på jobbet med inte alltför mycket saker att göra...funderar på att ta en långlunch.
Tänkte passa på att försöka bocka av lite grejer inför bröllopet, men det är så sjukt många saker som måste tas tag i, att jag inte gör något. Jag börjar bli rejält stressad och vet inte i vilken ände jag ska börja nysta i.

Jag måste sätta lite eld i baken på pappa så han ger mig ett klartecken på vigselplatsen. När det väl är klart är det dags att börja massproducera inbjudningskort...måste bestämma hur de ska se ut och köpa in allt till det också. Undrar hur lång tid det kommer ta?

Måste sätta eld i baken på min kära M, så vi får klartecken om maten..ska vi ha den cateringfirman som strular...eller måste vi leta fram en annan? Ska vi laga maten själva? Vad ska vi äta??

Vad ska vi hyra egentligen? När måste vi lägga in den bokningen senast?

Just det tårtan måste det tas beslut om...vi hade en intressant diskussion om det igår..
Jag sitter framför datorn och klickar fram 150 000 sidor med tårtbilder...Jag vill ha tema färg och M vet inte vad han vill..bra start.
-Sälen: Vad tycker du om den här
-M: Fin
-Sälen: Den här då (helt annorlunda från den första bilden)
M: Fin
-Sälen: Meh...ok..ny infallsvinkel..vill du ha en rund eller fyrkantig tårta?
-M: Båda du visa var fina.
-Sälen: Ok...det är inget svar...ska vi ha en toppfigur
-M: Nä, det tycker jag inte...vill ha blommor typ hela vägen..det ska vara clean.
-Sälen: Ok, bra..det är nått...vad tycker du om den här.
-M: Nä..för skrikig.
-Sälen: Den här då?
-M: Men jag hinner inte tänka när du kommer med nya förslag hela tiden. Plus att jag redan sagt vad jag vill ha.
-Sälen: Eh va?

Förstår ni hur extremt långsamt vi vandrar framåt i vår planering...killen vars mantra verkar vara.."ja som den fast ändå inte"

Hur som helst.
Ikväll ska vi gå på loppis och jag hoppas då kunna fynda massor med lyktor och lampor. Jag hade helst velat åka till Ikea, men det blir nog för tajt med tid för det efter jobbet...så jag tar det själv en annan gång. M får hjärtklappning av att bara höra namnet...fattar inte...måste ligga en anti-ikea gen på den där dumma y-kromosomen.
Sen ska vi vara lite retro och hyra en film! Jag har bestämt att vi ska se " Mitt stora feta grekiska bröllop" M har inte sett den innan och jag tycker den är skitrolig!

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Hej söt, elda under min bak med :)