måndag 14 september 2009

Hade en riktigt produktiv söndag och är riktigt nöjd!

Lördag gick helt i fotbollens och regnets anda.
Det var semifinaler för de mindre pojkarna som vi var nere och tittade på och sen senare var det dags för de stora killarna.
Eftersom det har gått så horribelt dåligt för dem denna säsong, så var det kvalmatch nu i lördags mot Uppsala för att stanna kvar i superserien. Matchen började kl 19 och jag hade glömt min jacka på jobbet. Som tur är hade jag bunkrat med tjocka tröjor, regnkappa och snott björnens jacka. Det var tur det..men efter 3 timmar på en kall läktare och ytterligare 30-40 minuter i spöregn var jag beyond kall...ett tag där trodde jag aldrig att jag skulle uppnå normal kroppstemperatur igen.
Hur som helst vann killarna matchen och de får återigen spela i superserien nästa år. Mindre bra var att en riktigt duktig kille hade av sitt vadben..det såg INTE trervligt ut när benet stod åt ett helt onaturligt håll. Hans syster på läktaren fick ett mindre sammanbrott av att se sin bror i det tillståndet (helt förståligt) så jag fick rycka in med kramar och lugnande ord...
Hade det varit min M...ja...då hade inte ens ett helt amerikanskt fotbollslag kunnat hålla mig borta från honom. (man får inte gå in på plan om man inte är behörig...)

Kvällen skulle då självklart firas. Jag var inte alls på...jag var så kall så kall att det enda jag ville göra var att ligga under täcket med en kopp hett te. Men björnen skulle ut och då var det bara att klä på sig. Men OJ vad vi ångrade oss..Det eminenta stället på förorten visade sin riktigt fula sida...det var ett gäng idioter i alldeles för låg ålder som hade tagit över hela stället. Det ylades hej vilt över allt. Paul Simons "gamla" dänga "You can call me Al" från -86 spelades, garanterar jag att det typ fanns högst 15 personer på stället som var födda när de släpptes. Jag kände mig som en dinosaurie modell äldre när jag lite blygt stampade i takt...ALDRIG MER!
Som tur var slapp jag ta livet av mig för björnen började må lite dåligt och ville hem. Väl hemma konstaterade vi att han hade olika stora pupiller...eftersom han hade fått en rejäl smäll mot huvudet under matchen blev jag självklart orolig och tvingade honom att åtminstone ringa vårdupplysningen om råd...de sa att det inte var någon fara dock..men jag var orolig iallafall..

Söndagen hade vi planerat att vi skulle på bakluckeloppis och fynda. Vi åt frukost och eftersom det inte skulle öppna förräns 12 började vi påta lite på projekt "garderob"....det blev jättefin och rent. Vi slängde 7 fulla ICA kassar med skräp och ska skänka 2 säckar med kläder till MYRORNAS. Tyvärr tog det jättelång tid så loppisen hann stänga, men det får bli en annan helg:D
Sen provdansade vi till lite låtar inför bröllopet och filade på en budget för alkoholen. Älsklingen var überseriös och gjorde ett exel-ark med prydliga staplar och uträkningar! Jag var imponerad.

Sen kom en drös fotbollskillar hem till oss och skulle kolla på fotboll på TV...det var tekniska problem med sändningen så värst mycket fotboll blev det inte..däremot en massa skratt och det var trevligt ändå.

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Bridezillavarning på dig? Varför har du inte skrivit något? Kan det vara så att du har skaffat en konto på bröllopstorget istället? ;)