torsdag 10 september 2009

Krokofanter och drömmar om IKEA

Igår var retrokvällen nummer ett. Vi tågade in i videobutiken nere vi centrum, det tog oss ungefär 2 minuter att hitta filmen vi skulle ha...sen tog det cirka 10 minuter att hyra den. De skulle ju ha alla möjliga uppgifter...vi stammade fram våra svar..eh eh jag heter...eh eh mitt telefonnummer...eh eh...
Sen när det var dags att betala...så hör jag mig själv säga...och så tre krokofanter också!
Stoppade in dessa tre chokladöverdragna och strösslade skumpinnar i en klassisk godispapperspåse. Sken som en sol när jag kom ut. En kladdig krokofan i ena tassen och en film i den andra...hur kom jag hit, varför skulle jag ha en krokofant?? Vem vet...men gott var det:) Retro-känslan var total!
Filmen var rolig, precis som jag mindes den, vi mös i soffan och sen somnade i varandras armar. En toppen säldag, vilket numera onsdagar ska heta..för det har jag bestämt:D

I flera dagar har jag drömt om IKEA...jag går bland billiga servetter och ljus och känner lyckan bubbla inom mig när jag packar på mig grej efter grej. Ms psykoanalys av mig tyder på att jag är helt sjuk i huvudet...han mår fysiskt dåligt av blotta tanken på att besöka IKEA....jag tycker han är konstig...men men..förhoppningsvis kommer jag till mitt älskade IKEA snart.

2 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

Jag tycker att du ska lämna pälsbjörnen hemma och ta mig istället!

Sälen sa...

Jag är helt galet övertaggat på! Ringer och kollar med dig, så fort jag har tid att åka iväg. Funderar förresten att dra på bakluckeloppis på lördag alternativt söndag, vad säger du??