måndag 12 april 2010

54 muffins senare...

när har man bakat tillräckligt? Den frågan kanske skulle vara lättare att svara på om man hade lite koll på hur många människor som skall komma...men det vet jag inte än.
Nästa år ska jag o björnen ingå i en pakt. Han uppvaktar mig på min födelsedag dvs bakar, bjuder in folk, håller i festen, tutti! Och jag gör detsamma för honom. Det är mycket roligare att göra saker för andra, att göra saker för sig själv...det är ju skittrist!

Ett par vänner som vi har skaffar alltid nyårslöften som de sedan dessutom håller. Det tycker jag är imponerande. Iår ska de varje vecka tillaga en rätt som de aldrig tillagat förrut.
Jag tyckte det verkade som ett skitroligt löfte..men innan jag ens yttrade orden visste jag redan att det inte skulle fungera för mig och björnen. Men jag tyckte vi kunde testa lite iallafall. Så detta har vi enats om. Björnen ska en gång i månaden utmana mig med en rätt.¨
En cookoff..sealstyle! Jag gillar ju att laga mat och jag fullkomligt älskar utmaningar!
Plus att björnen sa att jag lagar bättre mat än svärmor, score for wifey!

Inga kommentarer: