torsdag 1 april 2010

Påskpyntat!

Nu har jag påskpyntat! Eller jag har snarare sytt hela dagen, jag har sytt!!
Jag har sytt finfina löpare i den passande påskfärgen gult. Jag hittade inga att köpa färdiga och jag ville inte ha något crap med kycklingar...inget emot de som har det....men det är inte jag..

Snart ska jag och mannen bege oss på jakt efter påskris, det blir det sista jag gör. Jag har aldrig påskpyntat i hela mitt liv. Jag har i stort sett i hela mitt liv varit emot påsk. Det brukar nästan jämt sammanfalla med min födelsedag och alla vänner har varit upptagna med sina egna familjer eller åkt till fjälls för att åka skidor...vilket har inneburit att jag fått spendera mina födelsedagar med min egen familj...no comment;)

Hur som helst i år skulle saker vara annorlunda, jag är ju fru (asg...kan fortfarande inte säga det utan att fnissa) så jag skulle påska för min man. Så jag gick in för det..har botaniserat bland påskdjungeln av skit som säljs..hittat det jag kan stå för och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet.
MEN...and this is a big but....mannen är helt opåverkad...jag skulle lika gärna kunnat klä in lägenheten i kycklingar o fjädrar..tror inte han hade märkt att något var annorlunda...märkligt..

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

de är så konstiga, karlar.