fredag 30 april 2010

Valborg nu och då, kontrasternas afton...

Åh valborgsmässoafton...var under universitetstiden årets roligaste kväll idag blott några år efter...ska jag på 65års "kalas" vilket jag misstänker inte kommer vara speciellt livat..

Hade tänkt göra ett långt inlägg här..men telefonen ringde mitt i alltihopa och jag förlorade fokus....
Jag lämnar er med en bild...valborg 2007 är denna ifrån..detta är strax efter champagnegaloppen..det är då man på eftermiddagen ramlar in på en nation och dricker/badar i skumpa..hoppar och studsar till grymma coverband (allt är ju grymt på fyllan).
Just på den här bilden är jag "arg"...någon djurgårdare har tagit min väns AIK-halsduk..vad gör man...så man bröstar upp sig...klär in sig i allt svart/gult man kommer åt (i detta fall, andra halsdukar) och börja yla AIK-låtar...samtidigt som jag jagar denna tjej för att få tag på halsduken..det låter våldsamt...men det var det absolut inte..allt var gjort med ett stort leende och många asgarv...hela den dagen i Uppsala är ett fantastiskt minne...då var hela gänget samlat..det fanns inga oron över morgondagen och även om det fanns..så sket man fullständigt i det den dagen..för då fanns bara stunden..stunden med polarna..ruset i blodet...ciggen i handen...glaset i den andra handen...det var tider det...

nu sitter jag här i soffan och nynnar på Barbra Streisands låt "memories"...


Inga kommentarer: