lördag 3 april 2010

Årets första grillning o jag har svamp;)

Förra helgen var helt fullbokad, så jag och björnen bestämde oss för att vi inte skulle boka in någonting denna helg...eh...ja, det var innan vi kom på att det var påskhelgen och allt havererade.

Torsdagen jobbade björnen halvdag..sen var tanken att vi skulle åka till Rimbo, björnen ville presentera sin fru för sin pappa. Men vi var lite trötta och skulle bara vila ögonen lite..och vaknade upp tre och en halv timme senare..så vi sköt upp det lite och käkade lite middag och drog sedan upp till björnens bror för att fika lite.
Fredag körde vi upp till Rimbo istället..det var en helt fantastisk dag, solen sken! Sedan på kvällen var det dags för årets första grillning. Och åh så gott det var, man hade nästan glömt bort hur gott det var! Vi var hemma hos finfina F med familj. Tycker vi hade det riktigt majsigt ihop. Vi försökte knåpa ihop en hejdundrandes grillskiva..men någonstans spårade det ur...eller?? Trevligt och väldigt gott var det iallafall:D
Idag upptäckte jag att jag är med svamp! Det växer svampar i min krukväxt...alltså de ser ut som kantareller. Jag har aldrig sett på maken...jag har inte hjärta att slita ut dem..men det kan ju inte vara nyttigt.. (det bör kanske påpekas att jag inte riktigt är nöjd med växten...och skulle inte bli ledsen om den dog...) but still...death by mushroom...är det O K ??
I kväll ska vi på påskmiddag hos svärmor...det lär bli najs.
Imorgon ska vi grilla igen...här är jag liiiite nervös..eftersom jag lever mitt i liv i sann såpopera-anda..så kan det vara så att vi ska på grillfest med björnens ex...jag är inte säker på att hon kommer vara där, men det är helt klart en möjlighet. Jag vet inte om jag skulle känna mig helt bekväm i den situationen...men jag får ta det när det sker i sådanafall...
Sen då..måndag...inget är inbokat än..mest för att vi väntar på svar..blir det ett positivt svar, drar vi till Gröndal och träffar en annan liten vän till oss..Otis, borde vara ungefär en månad gammal nu. Vi köpte en liiiten liten alpaca kofta till honom med matchande mössa. Är han för stor för den får jag leta fram en chihuahua som får glassa i koftan:)

Inga kommentarer: