lördag 1 maj 2010

En för alla, alla för en...eller??

Mina päron kommer ifrån Chile..måste det innebära att jag känner alla chilenare i Sverige?

Hur många gånger har jag inte hört..."jaha, Chile..jag kände en gång en snubbe som kom därifrån"...Eh...ok...vad vill de att jag ska svara...jaha, snubben..klart jag känner honom, det är min kusin..

Eller ännu bättre...när de säger att de känner någon chilenare..och man fortsätter med samtalet och det i slutändan visar sig att personen i fråga kommer ifrån Argentina?!? Och får som svar.."jaja men det är ju "där nere" *fniss*

FYI...bara för att jag härstammar från ett annat land..känn dig inte tvingad till att föra ett samtal om det...speciellt inte om du inte har den blekaste aningen om var Chile ligger...

Google it and then come back to me;)

Inga kommentarer: