tisdag 11 maj 2010

He´s got the manflu..

Alltså män som är sjuka...finns det något sorgligare?
Mannen är förkyld...man skulle kunna tro att han är döende..han jämrar och har sig..hostar sådär mesigt (som när barn fejkar hostningar för att stanna hemma från skolan)...jag förnekar inte att han är sjuk...men måste det vara så synd om honom för det?
Han har ingen feber och han lider av pollenallergi...vilket gör allt bara liiite värre..

Men vill han ta några mediciner...nej nej...mespropp..mår man dåligt, så tar man medicin....eller så slutar man att gnälla..punkt.

Så idag vabbar jag igen, för er nya läsare betyder det "vård av björn"

Snart ska jag "tillaga" en vitaminboost...jag återkommer om hur den blev:)

2 kommentarer:

Feeah Faerie sa...

hihi min mansgris lider nog av samma sjukdom. Han tycker att jag ska vamma (Vård Av Marcus) jag vägrar.

Sälen sa...

Helt rätt...jag borde också vägra...men han är bara för ynklig att ignorera...