söndag 6 juni 2010

Full fart!

Det har verkligen varit en sån fartfylld helg att jag inte hunnit att blogga....

Fredagen kändes som två dagar för vi hann med så mycket. Vi passade på att sluta lite tidigare från jobbet och åka in till stan. Vi parkerade på drottninggatan och gick gatan upp för att hälsa på Mister. Han hade det mysigaste fikarummet där jag och Björnen drack lite kaffe och löste lite korsord. Vi har löst oändligt mycket korsord den senaste tiden, det låter ju jättelöjligt gammalt, men det är roligt att aktivera geniknölarna. Vi har även börjat lirat alfapet på nätet...galet skoj!
Efter Mister slutat jobbet gick vi i lite butiker för att leta efter en jacka till Mister, vi hittade ingenting, men det var skoj att handla boystyle. Vi mötte upp Finfinis och gick till Smaka på Sthlm, vi åt en massa gott och högst betyg fick de rökta räkorna i min bok! Mumsfilibabba!

Lördagen startade i ottan och sen åkte vi till stan. Det var Stockholms maraton och Björnens bror skulle springa. Vi kände totalt 3 löpare och lyckades faktiskt se alla 3 vid ett flertal tillfällen under loppet. Det är imponerande tycker jag, då det var 20000 löpare och jag vet inte hur många fler som var åskådare. Slutspurten såg vi inne i Stadion och vilket folkfest det var! Nästan så att jag ville ut och springa.....men bara nästan;)

Lördag kväll åkte vi över till Päron och hans bror och fikade lite, jag var så sjukt trött. Men ändå lyckades vi vara kvar ett bra tag..men det var riktigt trevligt så jag kunde offra lite sömn på det.

Idag var det meningen att vi skulle åka och grilla med några vänner som nyligen blivit föräldrar, men Björnen hade sån hosta att vi ställde in för att inte riskera lillskruttans hälsa. Och jag har i skrivande stund svårt att vara ledsen över det. Vi grill-våldtog Finfinis och Mister återigen. Vi grillade en hel hög med grönsaker och kött. Till efterrätt åt vi jordgubbar med glass och grädde! Så otroligt gott och trevligt.
Jag såg för första gången tre regnbågar! En magisk upplevelse. Nu sitter jag och småfnissar åt Erik Gadd som sjunger på TV...Hans nya låt tydligen, det svänger katten!

Vi kom fram till en trevlig grej under middagen, nämligen Fun Sundays..vi ska hitta på roliga äventyr på söndagar alla tillsammans! Jag tror på detta....det kommer bli legend-...wait for it.....and I hope you´re not lactose intolerant because the second half of that word is dairy!

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

helt sjukt att jag nu faktiskt ser fram emot söndagar. Det kommer bli awesome!