onsdag 2 juni 2010

Hei olet nyppy!

Vilken jäkla grej jag var med om idag....


Jag hade precis slutat jobbet och skulle sluta upp med björnen vid bilen...det var riktigt soligt och hett så jag bestämde mig för att gå till kiosken och köpa glass..jag var på riktigt bra humör bör tilläggas..


Så jag väljer glassar och går fram till kassan och där står det en tjej (som jag visserligen mött förrut men INTE känner)


Jag- Hej

Hon- Hej, det blir 36 kronor!¨

Jag- (börjar rota i min väska efter plånboken och tar fram kortet)

Hon- Vilka fina finnar du fått! (med en överglad röst)

Jag- Eh, va?

Hon- Vilka fina finnar du har! (pekar med fingret där jag har två finnar i ansiktet på sig själv)

Jag- (stoppa ner plånboken, roffar åt mig glassen och börjar backa ifrån henne) eh...visst är dom jättefina....¨

Hon- Så hade jag också hela tiden innan jag fick mens...men sen jag fick mina barn så har de aldrig kommit tillbaka...kan inte ens minnas sist jag fick en finne.

Jag-(backar ännu mer från henne, halvvägs ut genom butiken) eh...får hoppas att det blir så för mig med någongång i framtiden.

Hon- Jag med! Jag menar det är inte så farligt, men ändå.

Jag-(vänder mig helt om på väg ut ur butiken)

Hon- (skriker nästan lite eftersom jag är så långt ifrån henne vid det här laget) Vet du vad du kan göra?? Köp såndär Clerasil för att täcka finnarna...de säljs överallt!

Jag-(börjar småspringa ur kiosken)


OK....så jag har finnar i ansiktet....men hallå vilt främmande människa att påpeka det?!?!

Tips från coachen till er som står i butiker runt om i landet....säg inte detta till en kund...säg det typ aldrig till någon någonsin!

Och FYI...jag är 30 år..klart som fan jag vet vad clerasil är för något, jag har gått igenom puberteten och hade fanimig mer finnar än jag har idag....puh...blir helt matt...


Efter denna pärs, satte jag mig i bilen och bara andades...hade god lust att gå tillbaka och slänga glassarna på henne...men jag avstod..jag satte på radion för att lugna ner mig....DÅ kommer en reklam om Uno Svenningsons nya skiva...jag menar va? Vad är upp med världen???


Här får ni ett foto på mina enorma självlysande finnar....fotot är fruktansvärt...men skit i det...se finnarna som fick tjejen att tappa mig som kund forever and ever!!

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

det här kära C är det roligaste jag hört i mitt liv. Grattis!Får jag skriva ut inlägget och faxa det till våra butiker på Arlanda? På riktigt. Uno, jag hatar Uno.