onsdag 9 december 2009

Produktiv!

Klockan är inte ens tolv och jag har hunnit med såå mycket...galet. Jag är hög på produktivitet!

Vaknade tidigt som attan, la mig likt en tepåse i ett bad och läste några sidor i min bok. Att ligga och läsa i badet är det bästa som finns. Hur som helst, dagen började med ett "me-moment" och det var lovely!

Sen bar det iväg till läkaren, björnen skulle vaccinera sig. Han är extremt rädd för sprutor och brukar svimma vid sådana tillfällen. Vi förberedde oss, han fick ordentligt med frukost, vi köpte med oss energidrycker. Han hade fått stränga direktiv att lägga sig ner (för jag kan inte ta emot 130kg björn om han föll som en fura)..Så vi kommer in..ha lägger sig ner. Den lille lille dokorn (han var teskedgummans manliga läkarmotsvarighet) kvittrar på så mycket att björnen varken hinner se eller känna av det hela innan det var över. Han blev lurad..SOM ETT BARN!

Eftersom allt gick så bra, lyckades jag övertala björnen att det var en bra idé att ta sprutan mot hepatit på en gång, så det gjorde vi! Så stolt över björnen...två sprutor på en dag och inte den minsta antydan till att svimma! Pusselipuss!

Sen hann jag till tandläkaren, tydligen får man 300kr bidrag/år när man är under 30 år?!? Alla gå till tandläkaren! Jag hade förväntad mig att bli totalt barskrapad, men kom undan relativt billigt (för ett tandläkarbesök iallafall) och UTAN hål! Yay for me.

Sen skulle jag och björnen kolla på festlokalen...tjejen var inte där först..så vi hann boka in en optikertid för björnen...och sen tillbaka till lokalen. Allt var frid och fröjd tills jag skulle kontrollera att den planerade tårtan får plats i kylskåpet...det fick den INTE...kylskåpen är alldeles för små...jag har inte fått tag på T än som ska göra tårtan...men hon kommer flippa...hon var så uppspelt...och nu kommer hon få planera om lite...jag tror på henne till 200% så jag är inte orolig. Problemet är att hon inte tror på sig själv...och hon kommer må dåligt över detta..och det vill jag inte....men jag hoppas allt löser sig.

Nu har jag tvätt i tvättmaskinen, disk i diskmaskinen, mat i magen och jag ska börja städa! Produktiviteten flödar i mitt hus:D

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

WOW! vilken sjukt produktiv dag!!! Jag är avundsjuk, kanske ska ta en sån dag med nästa år.