tisdag 22 december 2009

Fundersam..

Igår gravade jag lax, jag gjorde först en traditionell och sen en whisky/rökgravad variant..hoppas det blir gott. Dagen innan la jag och björnen in våra sillar. Han kör på sin pappas gamla recept och jag på min vän "Sillens" recept.
Vi har köpt de mesta av våra julklappar så jag är inte alls stressad över julen..än så länge, det kanske kommer.
Vi fick ett vigselmanus av vår vigselförrättare igår..och fy..vet redan att jag kommer gråta ihjäl mig under vigseln. Hon har på något märkligt sätt lyckats få fram exakt det vi menar med ett äktenskap. Både jag och björnen och supernöjda! Respekt, skratt, kärlek och lycka betonas på precis rätt sätt. Me like!

Nu till mina funderingar...
Jag har inte kollat på Paradise Hotel..för ärligt talat..det får mig att kräkas..hatar sån typ av TV. Hur som helst...för ett par veckor sen fick jag höra att det fanns en tjej med på programmet som påminde om mig..Eller låt mig utveckla.."det finns en tjej i Paradise Hotel som påminner som fan om dig, hon har sån där attityd" hm..ja hur ska man tolka det?? Det låter ju lite illa liksom i mitt huvud..men sen glömde jag bort det helt..
Men så i söndags hade vi ett litet glöggparty med några vänner...då fick jag höra det igen! Den här gången var det från en relativt ny pojkvän till en av mina vänner. Vi har kanske träffats 3 gånger..och då inte pratat ordentligt med varann. Han tyckte nämnligen att hon lät som mig...Tydligen var det några i min vänskapskrets som kollade på programmet...och alla hatar den här tjejen..
OK..hmm..hur går detta ihop?? Är jag otrevlig? Hatar de mig?
Jag kollade lite snabbt på några klipp från programmet...(kväljningar hela tiden)...kunde för allt i världen inte se kopplingen...Ser de mig sådär?? Måste ta en lång titt i spegeln ikväll känner jag...för så vill inte jag uppfattas..

Trodde jag var snäll...glad...

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Nämen huga! Jag tror iofs inte att dina vänner menade något taskigt med det men... illa. Jag måste nog titta på ett klipp jag med, vad heter tjejen?