söndag 20 december 2009

Kommer inte på en rubrik...

Gårdagen...
Vi vaknar sent, som tur är har vi satt klockan så björnen inte missar sin tid hos optikern. Björnen är så där sjukt bakis som jag var förra helgen. Men sånt händer..
Efter optikern vilade vi lite hemma, på kvällen hade vi biljetter till Eddie Izzard.
Innan dess skulle vi dock få i oss lite middag. Vi hade bokat bord och skulle äta med några vänner som också skulle se showen efteråt. Vi lyckades komma in till stan en halvtimme tidigare, så då passade vi på att boka våra vigselringar!
Sen såg vi Eddie, fantastisk kväll! Väldigt många skratt:D

Fredagen..
Vi hade lite vinprovning här hemma med björnen och hans kusin. När vi är klara får jag ett sms..det är fin fina F.
Eftersom jag tänkt på henne hela dagen, blev jag självklart jätteglad och ringer upp henne på en gång. Hon berättar då att hennes mormor har gått bort...

Min egen mormor gick bort för inte så länge sen och jag kunde identifiera mig i hennes smärta. Så vi tog vårt pick och pack och traskade över till henne i snön. Björnen och jag såg det som något självklart. Vår vän är ledsen och behöver oss. F är en sån person som bara ger en så mycket och förväntar sig inte mycket i gengäld, även om hon förtjänar allt och det absolut bästa. Osjälvisk och snäll in i benmärgen.
Hur som helst, det blev kramar, tårar och faktiskt några skratt. Det finns inget man kan säga eller göra i en sådan situation..man kan bara finnas där. Visa att man bryr sig, lyssna, krama.

Min farmor finns fortfarande hos mig, hennes väsen finns alltid hos mig även om vi inte kan ses.Min farmor är min bästa vän och har så alltid varit. Farmor är den man alltid kan gå till och få en kram och en kaka. Farmor är den man kan prata om allt med, om man bråkat med pojkvännen, om man bråkat med pappa eller mamma. Farmor är en pelare och jag vet att hon inte har lång tid kvar här på jorden hos mig. När den dagen kommer och det vet jag att den kommer göra, så vet jag att F kommer komma till mig och krama om mig..för det är så hon är. Hon är bäst.

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Så, nu gråter jag igen. Tack för fina ord. puss