fredag 25 december 2009

Julstök

Julen är över för denna gång. Min och björnens andra jul ihop, nästa år vid denna tid kommer vi nästan ha varit gifta i 1 år..det är sjukt skrämmande att tänka på att vi inom en snar framtid kommer vara gifta. Nu har nerverna verkligen kickat in..men det är bra nerver.

Hur som helst..denna juls mantra var "no stress" jag skulle verkligen inte stressa. De julklappar som inte hann köpas..no worries..vi tar dem efter jul. Viktigaste var klapparna som skulle ges på själva julafton.
Den 23 var jag ledig från jobbet och såg framför mig en lång härlig dag utan stress, lägga mig i ett bad och läsa en bok med tända ljus..eh nej..
Jag fixade och donade i köket..hade bara prompt bestämt mig för att göra ett pepparkakshus i år..varför..jag vet inte..fix idé. Första gången jag gjorde ett pepparkakshus var för ca 15 år sen, då brände jag mig så brutalt på det smälta sockret att jag fortfarande har en gigantiskt ärr på handen..jag blev minst sagt traumatiserad och har inte försökt mig på detta igen..tills nu.
Jag hade köpt deg...jag hade tagit ut mallar från nätet...så jag börjar..kavla, skära..in i ugnen..allt fungerade bra. Sen var det dags att montera..det är smält socker precis ÖVERALLT...huset går sönder...panik infinner sig..det ser ut som ett crackhus...jag försöker se det från den positiva sidan..säger att jag gjort ett hus från Märsta..
Sen bestämmer jag mig för att tänka utanför lådan..och gör ett eiffeltorn. Jag blev skitnöjd, den blev så fin! Den tappar jag senare i golvet och den går i 15000 bitar..
Julaftonsmorgon...jag vaknar och väser..jag är förkyld..eller nått..hur som helst, kan jag inte prata...
Julafton var trevlig, många skratt..trevligt..nu är det över och det är 1 år kvar till nästa..
Nu gäller det att ladda batterierna för att orka med nyår..

Inga kommentarer: