torsdag 3 december 2009

Imorse satte jag mig i en iskall bil, själv..björnen skulle iväg med jobbet och tog tåget in till stan. Jag gillar verkligen att sitta i bilen själv, köra fort och ha stereon på högsta volym..det är en sånt sjukt galen frihetskänsla. Och för en gångs skull hade jag vaknat relativt pigg...för de som känner mig händer det ungefär 1 gång på år att jag vaknar pigg och glad.
Hur som helst...sätter mig i bilen...börjar köra sätter på steron..och tystnad...wtf?!
Det visar sig vara någon gemensam protest från alla kommersiella radiokanaler..total tystnad i 1 timme. De uppmanar alla som lyssnar att skriva mail till överste Reinfelt osv..
Min instinktiva tanke är wow...organiserad revolt i Svergie...GO FOR IT!!

Men när jag kommer ungefär till stora Väsby börjar jag bli förbannad...det finns ju absolut ingenting att lyssna på..p3 och allt annat sånt där pretto skit klarar jag inte av..speciellt inte på morgonen...Så kl 8 när allt återgår till det normala flippar jag igenom kanalerna som en pundare på jakt efter sin nästa fix...på ungefär 10 minuter är jag åter a jour med skvallret..
-Tigern har erkänt sin otrohet. Nähä...är någon förvånad?? Hade jag varit Elin hade jag krossat mer än bilen med golvklubban, vilket svin...take half Elin, HALF!!
-Anna Ankas julkalender. Hur det där levande pulvret får så mycket luft förstår jag inte alls.
-Sanna Bråding pratar i radio...när blev hon kosher igen??? Men det är kul...hon är rolig som attans.
-Får höra skvaller om att Birk Borkason tydligen jobbar på Roslagsbanan..hur kul som helst:D

Vid det här laget är jag framme på jobbet...jag känner mig inte riktigt färdig...läser snabbt igenom alla kändisbloggar jag följer...känner att mitt mediasug börjar lätta nu...puh...det var lite läskigt där ett tag;)

1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

Ledsen Sälen men där håller jag inte med dig, blä för radio. Blå politiker är skit men svensk radio är inte särskilt bra heller. Musik kan jag inte vara utan men jag vill kunna välja vad jag vill lyssna på själv... utan reklam. Lägg lite cd skivor i bilen tycker jag. Pöss.