fredag 7 augusti 2009

Amerikansk fotboll...på gott och ont..

Hej igen..bara några timmar kvar på jobbet, sen bär det av till Zinkensdamm!

Mi media naranja (vilket på spanska betyder, min apelsinhalva...) Kanske inte låter som något speciellt på svenska..men för mig..är det ett fantastiskt uttryck..som vi för enkelhetens skull kan grovt översätta till själsfrände...anywho....vad skulle jag säga...just!
Han spelar amerikansk fotboll. Amerikansk fotboll är stoooort over there..men pyttelitet här i Sverige. Men det finns en superserie och tro det eller ej ett landslag. Som min älskade självklart är med i:D

Jag går på de flesta matcherna. I början av "plikt" men nu för att det faktiskt är roligt. Vilken tur att det visade sig att sporten är rolig...den tar en himla massa tid. Jag kallar den ibland "den andra kvinnan" för den tar så mycket av vår tid ihop.
Vi är en klick flickvänner/sambos/fruar som sitter ihop på varje match..och det är rätt trevligt.

Jag är dock inte som de andra flickorna..jag blir skitförbannad om de förlorar..och det får stackars M höra..om han har varit duktig är jag självklart där och klappar på rygger och prisar. Men om de har spelat dåligt så är inte jag den som står där och ljuger om motsatsen..

Ikväll är det iallafall match...de ska möta stockholm..som de aldrig vunnit över så länge jag har varit med i gamet så att säga.
Jag ska försöka att inte vara en sån neggopotta ikväll, jag tror att de kan vinna om de spelar så som jag vet att de kan!!
Men saker och ting har inte varit så tajta i år..de har rent av varit värdelösa i år...de har förlorat mot lag som de i vanliga fall leker med, sånt får mig att se rött..något stämmer inte!!

Jag kan ta förluster mot lag som faktiskt är bättre...men så är inte fallet här. Nu känner jag att jag börjar hetsa upp mig igen..men de har skickligheten att klå dom, men i år har det förlorat DET. De tappar fokus, överanalyserar...de verkar inte ha det roligt på plan längre..spelar utan hjärta. I helgen som var, mötte de STU...ett lag som de borde krossa utan problem, men de hade tydliga problem, men i andra halvlek..då hände det något..DET kom tillbaka och de vann! Det är en sån match vi måste ha ikväll, DET måste vara med dom från början till slut.
De måste peppas från början och vara taggade!!
De kan klå Stockholm och jag hoppas att de gör det ikväll, skulle vara otroligt roligt, men då måste de spela med hjärta!!

Jag lägger upp bilder ikväll:D

Inga kommentarer: