fredag 14 augusti 2009

Upp och nedgångar...

Jag har ännu en ängel som vakar över mig....och hon heter Elsa Vasquez.



Elsa har nu 91 år gammal lämnat jorden. Elsa trivdes var hon än var så länge hon hade sin gitarr. Hon spelade för alla som ville, hon spelade de vackraste melodierna och när hon inte hade någon som lyssnade, spelade hon för sina fåglar som hon älskade över allt annat.



Hon har i hela mitt liv varit i min innersta krets, hon har varit med på alla mina födelsedagar och andra viktiga tillfällen i mitt liv. Hon, jag och min farmor hängde ofta ihop under min uppväxt. Jag brukade sätta papiljotter i deras hår. Vi drack te ihop och åt smörgåsar. Elsa skrapade jämt ut brödsmulorna i sina bröd. Och medans man pratade så rullade hon smulorna till små kulor. Så när hon reste sig från bordet fanns det en liten hög med brödsmulekulor kvar...kommer sakna det.
Jämt när vi träffades så gav hon mig en 500g Marabou chokladkaka, russin och mandel smak..

Jag kommer sakna dig och är evigt tacksam för tiden vi fick ihop. Trots att solen skiner utanför mitt fönster så har jag bara regn hos mig idag...







1 kommentar:

Feeah Faerie sa...

ÅÅÅÅhhhh vännen jag beklagar. Döden är trist för att man saknar de som är borta så innerligt. Kram!