måndag 24 augusti 2009

Min hemska hemska måndag...

Oj oj oj vilken jävla dag!

Jag har redan berättat min incident med kråkan from hell i inlägget innan...nu kommer vad som hände innan och efter.
Egentligen börjar historien kvällen dagen innan...jag var sugen på mys..men min bättre hälft var trött..så frustrationen växte under natten och när jag vaknade var jag redan lite pissed off. Bara det faktum att det är måndag brukar vara nog...Jag hatar måndagar.

Så vääärldens längsta bilkö till jobbet..*morr*
Kommer till jobbet...eftersom det var första dagen tillbaka på jobbet sen mormor dog så fick jag dra hela den historien en miljon gånger, samt hur jag mår. Jag fick en massa klappar på ryggen, följt av några "sånt är livet" och till och med några "men hon visste säker hur mycket du älskade henne". Alla bryr sig och de menar väl..men jag pallade bara inte av det idag.

Det var apmycket att göra på jobbet...och eftersom alla ville vara så "förstående" med tanke på min förlust...ville de att jag skulle ha att göra hela dagen, ja så jag inte ska fundera så mycket, så ingen lyfte ett finger för att hjälpa mig:( Tack för det...NOT!

Ja vid det här laget var det dags för lunch. Jag hade med mig en fantastisk god linsgryta som jag hade gjort. Den var fryst, så jag stoppar in den i mikron. När halva tiden har gått så skulle jag ta ut tallriken, som vi det laget var ungefär 300 grader. Men den frusna linsklumpen den var till synes intakt..Jag ska hugga till med skeden för att fördela klumpen lite, så det tinar lite snabbare. Jag är rätt hungrig vid det här laget..vad händer?? Klumpfan säger svish, "botten" är ju tinad så den hamnar på golvet med ett smack! klumpen studsar på min buk och landar på bänkskivan. Linsgrytan ser ut som kräks på golvet o på min rock...najs...tack för det. Jag äter det lilla jag lyckas ha kvar på tallriken. Ska lugna ner mig med en liten promenad till apoteket...och då kommer fågerattacken...vid det laget var jag ganska skärrad.

Tvättar ansiktet med sprit...helt övertygad om att jag har fått rabies, fågelinfluensan, hepatit eller något annat skumt.
Ska återigen försöka lugna ner mig lite...sätter mig framför datan...gör det första inlägget..ska
kolla mailen. Hmm ett mail från min kusin...ska innehålla bilder...hmm...
Öppnar mailen..
KAAPOOOWWW!!! Det var bilder från begravningen, mormors begravning. Och inte bara det...bilder på när min gulliga mormor ligger död i kistan och där är hon inte alls så gullig. Det hela är såå vidrigt...Jag är helt oförberedd på vad jag såg. Tårarna sprutar och rummet snurrar. Det visar sig sen att det inte alls var meningen att jag skulle se dessa hemska bilder..men nu blev det så. Urk! Mår dåligt bara jag tänker tillbaka på det.

Efter det ville jag bara hem...självklart får M jobba över. Vi åker hem tillsammans, så jag väntar. När vi väl möts upp är han på världens prutt humör. Kul! Precis det jag behöver...
Middagsplanerna ändras för att vi är sena och ingen av oss orkar handla det som saknades. Vi tar det vi har hemma. Det ska bli stekt falukorv o makaroner. Det åt vi för bara några dagar sen..så medans M är på toa beslutar jag för att stuva makaronerna...för att variera LITE!
När han kommer in i köket ser han mig ha i muskotnöt i stuvningen. "Jaha...kan inte jag ta lite pasta innan du har i stuvningen, jag gillar inte muskotnöt"...Jag fullkomligt exploderar...det är för mycket på en o samma dag. Han får sin pasta, jag slänger stuvningen och äter bara falukorv!

Nu har han åkt till träningen...det sista han säger är " Tänker du vara sur hela kvällen"...*morr*

Jag har inte en bra dag...vill helst bara gå och lägga mig och hoppas att morgondagen inte suger
lika mycket som idag.

Over and Out!

Inga kommentarer: